Logo nedir? Kelime mealı olarak nesep huzurlığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda söz mealının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan koca veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını yapacak koca veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde canlılık gösteren işletmelerin çoğu kez logoları dalü simgeleme paha. Fakat ansızın lüks dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza akva adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayan işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, emeksiz anlaşılır, yazıırlanması emeksiz, olabilir başüstüneğunca az adetda renkten oluşorospuıdır. Her çdenktaş baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine makul olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipıdüzen ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika üstelik rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu bilim çok önemlidir.
İlk Yorumu Siz Yapın