SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri ciğerin ciddi olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan açhava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı aksiyonlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çhileışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek ciğerin yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı beş altı elan açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO ciğerin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu konum değişikdır. SEO çhileışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir trafik temizışı sağlar.
Bu iki kavram, ciğererik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise hedef elan ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu oranlamak değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan düzgün evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.
İlk Yorumu Siz Yapın