Reklam tasarımları, günümüzde, tüketicilerin etkilenmesi muhtevain, pek çok bileğteamülkeni kullanmaktadır. Oynak derken; mizah, ünlü kişilerin kullanılması, şaşırtıcı vakalar, meze, mürtefi yaşam standartları, rahatlık, kat, gelecek teknoloji ve buna benzerleri kastedilmektedir. Tüm bunlar, tüketiciyi, markaların üretmiş başüstüneğu, yeni yahut zati pazarlarda satılan ürün ve hizmetleri satın almaya ikna etmeye yöneliktir. Meydana getirilen reklamın amacı, yalnızca satın kabız davranışını göstermelerini hazırlamak olmayabilmektedir. Birbirinden farklı ammaçlara müteveccih amma nihai garaz, her dönem daha ziyade satış olmakla birlikte, umumiyetle, reklamın ammaçları; tüketicinin zihnine markaları ve onların özelliklerini yerleştirmek, tüketicilerin markayı benimsemelerini, beğenmelerini, markanın sair markalara yeğleme edilmesini hazırlamak olabilmektedir. Bunlarla birlikte, firmaların toplumsal ağırlık hesabına yahut kendileriyle müntesip çıkan herhangi bir düşünceyi korumak yahut reddetmek hesabına konstrüksiyonlabilmektedir. Tüm bu tarz şeylerin tasavvurı konstrüksiyonlırken, en ziyade önem haiz iş, inandırıcı bir şekilde teamüllenmesidir. Birtakım reklamlar, inandırıcı olmaktan uzaktır. Birtakım konusundan dolayı, kimi teamüllenme biçiminden dolayı, kimi bile seçilen tasavvur kabilinden dolayı, insanoğluı ikna etmekten münezzeh olmaktadır. İşlenme biçiminden dolayı inandırıcı olamayan reklamlarda sıkıntı, kimi dönem kullanılan oyuncuların cemiyet içerisinde mevla başüstüneğu konumla müntesip olabilirken kimi dönem katlıklı diyaloglarda kurulan cümlelerin, oyuncuların mimik, davranış, hal ve hareketlerinin bundan münezzeh olmasıyla alakalı olabilmektedir. Muhaliflıklı diyaloglarla örülen tasarımların ikna etmekten münezzeh olmasının bir sair sebebi bile, tüketicilerle ilgilidir. İnsanın doğkakımı gereği, söylenenlerden çok gördüklerine daha çok inanmaktadır. Bu yüzden bu tip reklam türleri, sair türlere için daha az ikna edicidir. Hayallerden oluşan, ürün yahut hizmetin özelliklerini göstererek anlatan, çok az cümle yahut ifadelerin arz aldığı reklam türleri daha çok inandırıcı olmaktadır. Sair türlerde ise, tüketicilere iletilmesi gereken mesajlar, oyuncuların yahut kullanılan herhangi bir ağırlık unsurunun gölgesi şeşnda kalmasındandır. Sair bir ifadeyle, daha tabütüvanlü bir ağırlık yaratabilmek muhtevain, reklamlarda kullanılan mizah, şen haller, mürtefi yaşam standartları, tüketicilere iletilen mesajların önüne geçmesindendir. Hakeza durumlarda insanoğlu, ağırlık unsuruna yoğunlaşmaktadır. Tüketicilerin en çok etkilendikleri, inandıkları, söze lüzumlu bırakmadan ikrar ettikleri reklam türleri, ürün yahut hizmetin anlatıldığı, fonlerin başüstüneğu, fotoğrafğrafların kullanıldığı, üretim biçiminin gösterildiği tasavvur biçimleridir. Tüketiciler bu tip tasarımları izlerken hem etkilenmekte hem bile gördükleri şeylere inanmaktadır. Mafevkda hanekünü ettiğimiz ağırlık unsurları aslında mevsuk seçilmektedir. Fakat burada sıkıntı, onların kullanılma biçimi olmakla birlikte, seçilenler ile markanın uyumlu olmasıdır. şu demek oluyor ki seçilen ağırlık unsurunun markaya benzeyen, onunla ilişkilendirilebilen, onu çağrıştıran özelliklere mevla olması gerekmektedir. Ama umumi olarak reklamlar inandırıcı tamamlanmak zorundadır. Bunun beraberinde başarılı bir reklam kurmanın asıl nizamı garaz kitleye seslenme kılmak, bu garaz kitle ile empati kurarak kampanya görüntülemek koca kayar sahibidir. Böylecene garaz kitle(ler) markayı ve ürünü daha çok benimser ve ortaya bir kullanıcı sadakati çıkar (customer loyalty).
İlk Yorumu Siz Yapın